Skoleutvalg

Skoleutvalget skal medvirke til at skolen, de ansatte og elevene tar aktivt del i arbeidet for å skape et godt skolemiljø.

Hva er skoleutvalget?

Alle videregående skoler i Viken skal ha et skoleutvalg (SU). Skoleutvalget består av elever, ansatte og skoleledere, men elevene skal være i flertall. Utvalget fungerer også som skolemiljøutvalg (SMU), slik det er bestemt i fylkeskommunen. Se mer om dette i retningslinjer for skoleutvalg i Buskerud.

Utvalget kan uttale seg og gi råd til skolen i saker som omhandler skolemiljøet, men kan ikke fatte bindende vedtak. Se også opplæringsloven kapittel 9a

Utvalget har møte 2-3 ganger pr. termin.

Medlemmer i skoleutvalget

Skoleutvalget på Ringerike videregående skole 2023-24 konstituerte seg i oktober 2023. Fire elever og tre ansatte, inkludert rektor og ass. rektor, skal være til stede på møtene.

Skoleutvalget består av:

• Elise Haugsvær (elevrepresentant)
  • Tuula Louise Mugaas-Kristiansen (elevrepresentant)
  • Synne Lien Grøtberg (elevrepresentant)
  • Maren Marcelie Tomter Nergaard (elevrepresentant)
  • Sara Mugisha Sinduhije (elevrepresentant)
  • Janne Egeberg Andersen (ansattrepresentant)
  • Bjørn Volleng (rektor)
  • Mari Solheim (møtesekretær, ass. rektor)

Møtereferater

Se alle saker og referater fra skoleutvalget