UNESCO-skole

I 2023 ble Ringerike videregående skole tatt inn i det internasjonale nettverket av UNESCO-skoler.

Logoen til UNESCO og logoen til nettverket for UNESCO-skoler - Klikk for stort bilde UNESCO

Fra FN-skole til UNESCO-skole

Ringerike videregående skole har i mange år hatt et tett samarbeid med FN-sambandet i Norge gjennom å være såkalt FN-skole. Nå har vi tatt dette et skritt videre og blir en del av det internasjonale nettverket for UNESCO-skoler. Dermed får skolen en enda sterkere tilknytning til FN internasjonalt, samtidig som vi inngår i et samarbeid med norske skoler som også er en del av nettverket.

Gjennom skoleåret vil vi markere ulike FN-dager og sette søkelys på blant annet FNs bærekraftsmål. Ansatte på skolen vil delta på samlinger i UNESCO-nettverket og etter hvert håper vi at både elever og ansatte kan bli en del av nasjonale og internasjonale prosjekter.