Dette er Ringerike folkehøgskole

En skole som gir deg nye opplevelser, venner for livet, engasjement og et aktivitetstilbud døgnet rundt. Her kan du være deg selv, og fordype deg i fag uten karakterpress. Her er det plass til alle. Hos oss får du øyeblikk som varer. Livet ut.

Ringerike er en frilynt folkehøgskole, og eies av Buskerud fylke. Vi driver uavhengig av livssyn og legger vekt på toleranse, menneskeverd og likeverd. Vi er en av landets mest populære folkehøgskoler, med dokumentert høy trivsel blant elevene.

Vi jobber for å være fremtidsrettet og i front, og skolemiljøet skal preges av aktivitet og handling døgnet rundt. Vi pleier å kalle oss selv for "skolen som aldri sover"!

Du kan velge mellom 8 linjer og mer enn 25 valgfag. Alle linjene er tilgengelig som halvtårskurs. I tillegg kommer trening, elevkvelder, aktiviteter, konserter, forestillinger, etc. Vår entusiastiske stab skaper sammen med dere et unikt læringsmiljø, som preges av dialog, deltakelse og trivsel. Vi er tydelig til stede for deg hele døgnet.

Lærerne våre er blant de beste i sitt fag, og mange jobber utøvende på landets største scener. Du får nærhet til bransjen, proft utstyr og moderne fasiliteter. Vi ligger rett ved Hønefoss sentrum, og en kort kjøretur unna Oslo.

Skolen har to scener, to dansesaler, stort moderne treningsrom, Mac-lab, nyrenovert gymsal, lys og luftig matsal, to bandrom, verksteder, etc.

Hos oss får du engasjere deg i bærekraft, solidaritet og store og små spørsmål. Vi er pådrivere for å nå FNs bærekraftsmål, og inviterer til klimavennlige og spennende togturer gjennom Europa, surfeturer og andre reiser. Hvert år sender vi 125 samfunnsengasjerte elever fra oss.

På Ringerike får du et framtidsrettet år - et år med øyeblikk som varer!