Liss Heidi Djupvik Jahr
I den forbindelse var det gøy å kunne invitere Gro Irene Svendsen fra Buskerud næringshage.
Hun skulle snakke litt om destinasjonsmarkedsføring og hvordan de gjør det ute i markedet når de skal kjøre i gang et arrangement i en eller annen form for en kunde.
I dette prosjektet skal gutta følge hele prosessen fra første fase planlegging til gjennomføring og siste fase evaluering. Det var motiverende og spennende å høre hva Gro Irene kunne fortelle og gi eksempler på.
Tema for arrangementet gutta skal gjennomføre er reiseliv. Hvordan kan de gjøre noe som kan få de innsatte til å «drømme» seg bort og få opplevelsen av å være på tur, i et annet land, eller kjenne på kultur fra andre steder i verden.
Liss Heidi Djupvik Jahr
Gro Irene ga gutta verktøy til å jobbe med i idefasen, «oppskrift» på prosjektplan og gode innspill på hva de burde være forsiktige med og hva som kunne være suksesskriterier. De startet sitt prosjekt sammen med henne, de fikk tips og de fikk kritiske spørsmål de måtte tenke igjennom og ta stilling til.
Det var en god start og nå gleder vi oss til å delta på arrangement da gutta er i mål med planleggingen!
Daglig leder i elevbedriften vår overrakte gjesten kopp med hennes navn og logo til Buskerud Næringshage på fra trykkeriet vårt og hjemmelaget såpe som gutta lager selv, som takk for besøket til Gro Irene.
Liss Heidi Djupvik Jahr
Tekst: Liss Heidi Djupvik Jahr